طلاب حوزه علمیه حضرت بقیت الله عج - قم » ورودی سال 1395 » آقای ابوالفضل میر داداشی
انتخاب زبان
ما را دنبال کنید...
دسته‌بندی مقالات جدیدترین مقالات مقالات تصادفی مقالات پربازدید
■ اساتید حوزه علمیه حضرت بقیت الله عج - قم (۲)
سید محمد علی علوی لاجوردی (۱۷)
شیخ مهدی یعقوبی
سید عبد الرزاق پیر دهقان
شیخ محسن علوی افضل
شیخ مجتبی ناصری دولت آبادی (۱)
شیخ رضا اسلامی
سید احسان حسینی عاشق آبادی
شیخ محمد بصیرتی
سید روح الله موسوی
شیخ حسینعلی کرمانی
شیخ جعفر نوری نام تنی
شیخ علی جان نثاریون
شیخ جلیل شمس
شیخ عبدالله عباسی
سید هادی قریشی
سید محمد مهدی فروتن
شیخ مجید مهدیان آرا
شیخ ابراهیم لطیفی
شیخ مصطفی سرویه
یاسر ماهری قمی
شیخ یعقوب شمس الدینی (۱)
شیخ مهدی عرب پور
سید عبد المجید فقیهی
شیخ حسن محمودی
شیخ علی قربانی
شیخ رسول چگینی (۱۷)
شیخ محمد محمدی ارانی
سیدحسین موسوی نسب
شیخ محمد کثیری
سید مصطفی مومنی
سید محمد جلالی (۱۴)
شیخ محمد کاظمی نیا (۹۳)
شیخ محمد توکلی جوری
شیخ علیرضا کلاهدوزان (۱)
شیخ محمد طائبی اصفهانی
شیخ عارف محمدی
شیخ جلال باقری
سید محمد علی حسینی هرندی (۲)
شیخ مهدی دهبان (۳۷)
سید کاظم مددی
شیخ محمد زینعلی
سید علیرضا مددی (۲۳)
شیخ حامد خادم الذاکرین (۴)
شیخ محمد ناصری (۱)
شیخ علیرضا ضیایی (۳۰۰)
شیخ حسین صادقی
شیخ عباس مقیسه
شیخ محمد مهدی مقیسه
شیخ عبدالعباس حیاتی
شیخ علی علمداری
شیخ مجتبی خرقانی
شیخ یوسف تیموری
شیخ محمد رضا محمد علیزاده
شیخ مهدی قنبریان
شیخ حسین زهدی علیپور
شیخ حسین اطهری نیا
■ طلاب حوزه علمیه حضرت بقیت الله عج - قم
ورودی سال ۱۳۹۳
ورودی سال ۱۳۹۴
ورودی سال ۱۳۹۵
ورودی سال ۱۳۹۶ (۱)
ورودی سال ۱۳۹۷
ورودی سال ۱۳۹۸
ورودی سال ۱۳۹۹
ورودی سال ۱۴۰۰ (۱)
ورودی سال ۱۴۰۱
■ سایر نویسندگان (۳۲۲)

جدیدترین مقالات

مقالات تصادفی

مقالات پربازدید

اجتهادات عايشه و اتباع وي در مقابل نصّ صريح قرآن و سنّت نبوي (ص )

اجتهادات عايشه و اتباع وي در مقابل نصّ صريح قرآن و سنّت نبوي (ص )

?78 - تكليف حفصه و عايشه به توبه كردن

خداوند متعال در صدر آيه سابق ، در سوره تحريم مى فرمايد: ((اِنْ تَتُوبا اِلَى اللّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُما؛ يعنى : لازم است به سوى خدا توبه كنيد چون دلهايتان منحرف شده است )). ... ادامه مطلب

اجتهادات عمر و اتباع وي در مقابل نصّ صريح قرآن و سنّت نبوي (ص )

يهقى در كتاب ((شعب الايمان )) روايت نموده است كه زنى از عمر استفتا كرد كه من قبل از انقضاى عده شوهر متوفّايم ، وضع حمل كردم . عمر فتوا داد كه بايد صبر كند، تا چهار ماه و ده روز بگذرد. ولى ابى بن كعب به وى اعتراض كرد و روايت كرد كه عده اين زن ، وضع حمل اوست . و پس ‍ از آن ، قبل از تكميل چهار ماه و ده روز جايز است كه شوهر كند. ... ادامه مطلب

? معیارهای جدید اخلاقی?

کسی که انگیزه ی انجام دادن عمل را داشته باشد به آن انگیزه حسن وقبح فاعلی گفته میشود . و آن انگیزه اگر فعلیت پیدا کند به آن حسن وقبح فعلی و به نتیجه وآثار این فعل حسن وقبح غایی گفته میشود با این تقسیم بندی ای که صورت گرفته و گفتیم که رفتار و اعمال انسان برسه چیز استوار است که همین سه مورد است، پس اگر مثلاً شخصی حسن و قبح فاعلی نداشته باشد یعنی نیت خیری در ذهن خود ندارد اما حسن و قبح فعلی و غایی داشته باشد این عملش ،عمل نیک شمرده نمیشود، گرچه این عمل خوب را انجام داده باشد و بالعکس ... ادامه مطلب

?- معاويه و الحاق ((زياد)) به ابوسفيان !

◾️فصل ششم : اجتهادات معاوية بن ابي سفيان درمقابل نصّ صريح قرآن و سنّت نبوي (ص )

?- معاويه و الحاق ((زياد)) به ابوسفيان !

?معاويه مدعى شد كه پدرش ابوسفيان در زمان جاهليت با ((سميه )) مادر زياد كه زن ((عبيد)) بود، همبستر شد، و((سميه )) از وى باردار گرديد و ((زياد)) را آورد! معاويه دعوى خود را مستند به شهادت ابو مريم شرابفروش و قوّاد زمان جاهليت مى نمود. چنانكه در مختصر ابن شحنه آمده است (666) . با اينكه پيغمبر - صلّى اللّه عليه وآله - فرمود: ((الولد للفراش وللعاهر الحجر؛ يعنى : فرزندان را بايد منسوب به بستر پدر دانست ، و زناكار را به سنگ حوالت داد)). ... ادامه مطلب

?خيانت معاويه نسبت به امام حسن - عليه السّلام

?فصل ششم : اجتهادات معاوية بن ابي سفيان درمقابل نصّ صريح قرآن و سنّت نبوي (ص )

?خيانت معاويه نسبت به امام حسن - عليه السّلام

?معاويه ، امام حسن - عليه السّلام - را به صلح دعوت كرد. امام حسن - عليه السّلام - هم چاره اى جز صلح با وى نداشت ، چون زيان صلح كمتر از جنگ با وى ،ومحذورش نيز سهل تر بود.چنانكه در مقدمه كتاب : ((صلح الحسن )) تأ ليف دانشمند عاليقدر شيخ راضى آل ياسين ، به تفصيل توضيح داده ايم (701) . ... ادامه مطلب

?سوال : ملکات نفسانی یعنی چه؟

اخلاق، بر وزن «افعال» جمع واژه «خُلْق» و «خُلُق»، در لغت به معنای خوی ها، عادات، سرشت، سجایای نیک، پسندیده، خوب، دلیری، نیرومندی، زشت، ناپسند و فرومایگی به کار رفته و از صفات نفسانی انسان به شمار می رود و در واقع به معنای صفتهای روحی و باطنی است که در نفس انسانی رسوخ پیدا کرده و به عنوان ملکه برای نفس در آمده است، به گونه ای که افعال خوب یا بد بدون نیاز به تفکر و اندیشه به آسانی از او صادر می شود. ... ادامه مطلب

?موضوع: فلسفه ی اخلاقی? ?سوال : ملکات نفسانی یعنی چه؟

اخلاق، بر وزن «افعال» جمع واژه «خُلْق» و «خُلُق»، در لغت به معنای خوی ها، عادات، سرشت، سجایای نیک، پسندیده، خوب، دلیری، نیرومندی، زشت، ناپسند و فرومایگی به کار رفته و از صفات نفسانی انسان به شمار می رود و در واقع به معنای صفتهای روحی و باطنی است که در نفس انسانی رسوخ پیدا کرده و به عنوان ملکه برای نفس در آمده است، به گونه ای که افعال خوب یا بد بدون نیاز به تفکر و اندیشه به آسانی از او صادر می شود. ... ادامه مطلب

آیه (کیف تکفرون بالله ...) در چه

یه (کیف تکفرون بالله ...) در چه قالب وزبان و در چه موضوعی است چرا ... ادامه مطلب

اجتهادات عمر و اتباع وي در مقابل نصّ صريح قرآن و سنّت نبوي (ص )?

?اجتهاد در مقابل نص

?فصل دوم : اجتهادات عمر و اتباع وي در مقابل نصّ صريح قرآن و سنّت نبوي (ص )?

?گستاخى نسبت به فرمان پيغمبر - صلّى اللّه عليه وآله -? ... ادامه مطلب

امر به معروف و نهی از منکر نام پژوهشگر :سید ابوالفضل میرداداشی

امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات الهی است که هر یک از انسان ها باید به نوبه خود شان در این کار شریک باشند و اگر همه دست به دست هم دهند و اگر کسی را دیدن که دارد گناه می کند و به او تذکر دادند و امر به معروف کردند خیلی از گناهان جامعه ما کم می شود و این باعث می شود که الطاف الهی نسبت به بندگانش زیادتر شود و همین کم شدن گناه باعث میشود که نعمتهای ما زیاد شود البته امر به معروف و نهی از منکر شرایطی دارد که آمرین به معروف باید آن را رعایت کنند که خدایی نکرده به وسیله این واجب الهی کسی را از دین زده نکنند
... ادامه مطلب

ارسال سوال