طلاب حوزه علمیه حضرت بقیت الله عج - قم » ورودی سال 1399 » آقای علیرضا منصوریه » مقاله کوتاه
انتخاب زبان
ما را دنبال کنید...
دسته‌بندی مقالات جدیدترین مقالات مقالات تصادفی مقالات پربازدید
■ اساتید حوزه علمیه حضرت بقیت الله عج - قم (۲)
سید محمد علی علوی لاجوردی (۱۷)
شیخ مهدی یعقوبی
سید عبد الرزاق پیر دهقان
شیخ محسن علوی افضل
شیخ مجتبی ناصری دولت آبادی (۱)
شیخ رضا اسلامی
سید احسان حسینی عاشق آبادی
شیخ محمد بصیرتی
سید روح الله موسوی
شیخ حسینعلی کرمانی
شیخ جعفر نوری نام تنی
شیخ علی جان نثاریون
شیخ جلیل شمس
شیخ عبدالله عباسی
سید هادی قریشی
سید محمد مهدی فروتن
شیخ مجید مهدیان آرا
شیخ ابراهیم لطیفی
شیخ مصطفی سرویه
یاسر ماهری قمی
شیخ یعقوب شمس الدینی (۱)
شیخ مهدی عرب پور
سید عبد المجید فقیهی
شیخ حسن محمودی
شیخ علی قربانی
شیخ رسول چگینی (۱۷)
شیخ محمد محمدی ارانی
سیدحسین موسوی نسب
شیخ محمد کثیری
سید مصطفی مومنی
سید محمد جلالی (۱۴)
شیخ محمد کاظمی نیا (۹۳)
شیخ محمد توکلی جوری
شیخ علیرضا کلاهدوزان (۱)
شیخ محمد طائبی اصفهانی
شیخ عارف محمدی
شیخ جلال باقری
سید محمد علی حسینی هرندی (۲)
شیخ مهدی دهبان (۳۷)
سید کاظم مددی
شیخ محمد زینعلی
سید علیرضا مددی (۲۳)
شیخ حامد خادم الذاکرین (۴)
شیخ محمد ناصری (۱)
شیخ علیرضا ضیایی (۳۰۰)
شیخ حسین صادقی
شیخ عباس مقیسه
شیخ محمد مهدی مقیسه
شیخ عبدالعباس حیاتی
شیخ علی علمداری
شیخ مجتبی خرقانی
شیخ یوسف تیموری
شیخ محمد رضا محمد علیزاده
شیخ مهدی قنبریان
شیخ حسین زهدی علیپور
شیخ حسین اطهری نیا
■ طلاب حوزه علمیه حضرت بقیت الله عج - قم
ورودی سال ۱۳۹۳
ورودی سال ۱۳۹۴
ورودی سال ۱۳۹۵
ورودی سال ۱۳۹۶ (۱)
ورودی سال ۱۳۹۷
ورودی سال ۱۳۹۸
ورودی سال ۱۳۹۹
ورودی سال ۱۴۰۰ (۱)
ورودی سال ۱۴۰۱
■ سایر نویسندگان (۳۲۲)

جدیدترین مقالات

مقالات تصادفی

مقالات پربازدید

(بررسی آیه 6 مائده) (پاسخ به شبهات این دو آیه توسط تحلیل نحوی و ادبی ) (بررسی آیه 6 مائده) (پاسخ به شبهات این دو آیه توسط تحلیل نحوی و ادبی ) پژوهشگر (علیرضا منصوریه و علی ایزدی)

چکیده

(آیه شش سوره مائده در مورد نحوه وضو گرفتن سخن می‌گوید علمای اهل سنت برداشتی از این آیه می‌کنند که خلاف نظر علمای شیعه است لذا برای فهم صحت این مطلب آنرا مورد کاوش از لحاظ روائی و ادبی قرار میدهند و ما به شناخت نحوی این آیه اکتفا میکنیم و برای فهم بیشتر کمی از روایات استفاده میکنیم سپس با پاسخ به شبهات اثر نحوی را در این آیه متوجه میشویم.)
... ادامه مطلب

(دیدگاهی نوین به اسم علم) (اسم علم) نویسنده: آقای علی ایزدی وآقای علیرضا منصوریه

مقدمه ( اسم علم یکی دیگر از انواع معارف می‌باشد که به لحاظ جنس به دونوع علم شخص وعلم جنس که به اعتبار کیفیت به وضع و منقول و مرتجل و بالغلبه تقسیم میشود.)
... ادامه مطلب

(منصوبات) (نگاهی نوین برمنصوبات) پژوهشگر آقایان علی ایزدی وعلیرضا منصوریه

خلاصه مطالب
1- حروف ندا با الف و لام (اَل) جمع نمی شوند.
2- اگر بخواهیم با الف و لام بیاوریم باید (اَیُّها برای مذکر- اَیَّتُها برای مونث) بیاوریم.
3- گاهی حرف ندا حذف می شود.
4- منادای ندبه منادائی است که شخص هنگام درد و رنج محبوبش را صدا می زند.
5- منادای استغاثه کمک و یاری خواستن است در موقع گرفتاری
6- حروف ندا با الف و لام جمع نمی شود و اگر بخواهیم جمع کنیم باید ایها برای
مذکر و ایتها برای مونث بیاوریم.


جمع بندی و نتیجه گیری:
(در بحث منصوبات یاد گرقتیم که هرگاه جمله مفعول به- مفعول مطلق- مفعول معه- مفعول فیه- مفعول له- حال- تمیز- مستثنی باشد منصوب می آید
که هر کدام شرایطی داشتند..)



... ادامه مطلب

زندگی پس از مرگ (اثبات معاد) جمع آوری کننده: علیرضا منصوریه

واژه معاد
قبل وارد شدن به بحث باید در مورد واژه و اثبات معاد صحبت کنیم چون یکی از ضرورت های معاد است.

کلمه «معاد» مصدر میمی و اسم زمان و مکان از ماده «عود» یعود عود» به معنای رجوع و بازگشت است. معاد به معنای بازگشتن است و همچنین زمانی که در ان باز میگردد و برای مکانی است که ما به ان جا باز میگردیم معاد هم اسم مصدری است هم اسم زمان و مکان و در معنای اصطلاحی معاد به معنای ارای مختلفی وجود دارد و برخی دیگر بیان کرده که مقصود از معاد بازگشتن روح انسان به بدن او بعد از مفارقت در روز رستاخیزاست و در کتاب های دیگر هم همین تعریف شده است.[1]

ایه 156 سوره بقره به این موضوع اشاره کرده است: الَّذينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ [همان] كسانى كه هر‌گاه مصيبتى به ايشان مى‌رسد، مى‌گويند: «ما از آنِ خداييم؛ ‌و به‌سوى او بازمى‌گرديم».[2]
... ادامه مطلب

ارسال سوال